Praktijkadres: Ingenieur Munterlaan 41 - Heveadorp

Postnatale yoga -

yoga na de zwangerschap

Deze yogalessen zijn speciaal voor vrouwen die een kindje hebben gekregen. Postnatale yoga helpt het herstel na de zwangerschap en geeft handvatten voor meer rust en balans. Het delen van jouw ervaringen met de andere moeders is een belangrijk onderdeel van de cursus.

De zachte yoga-oefeningen zijn gericht op het versterken van spieren in de buik, de rug en het bekkenbodemgebied. Als jonge moeder til en voed je jouw kindje de hele dag door, daarom is er veel aandacht voor het nek- en schoudergebied.

Bij het herstel van de buik- en bekkenbodemspieren speelt de adem ook een belangrijke rol. Daarnaast leert je hoe je innerlijke spanning kunt loslaten en meer balans kunt ervaren in deze vaak hectische periode. In een van de lessen doen we een extra lange eindontspanning in de vorm van yoga nidra 'de slaap van de yogi's'.

Vanaf zo'n 6 weken na de geboorte van jouw kindje kan je starten. De lessen zijn ook geschikt voor vrouwen die zijn bevallen via een keizersnede. In de lessen speelt het delen van ervaringen en tips ook een belangrijke rol. De intensiteit van de oefeningen wordt langzaam opgebouwd in de lessenreeks. Ervaring met yoga is niet nodig.


Praktisch

Deze cursus bestaat uit 6 lessen van 75 minuten. Als je graag jouw kindje meeneemt naar de les, dan is dat natuurlijk mogelijk. Tijdens de les is het altijd mogelijk om jouw kindje te verschonen, te voeden en te knuffelen. De bijdrage voor de cursus is € 82,50.

Het is mogelijk om online een proefles te volgen! In verband met de beperkte ruimte is het niet mogelijk om een proefles in een yogazaal te volgen.

Startdatum cursus

De lessen starten weer zodra we (na de lockdown van december/januari 2021) de zaal weer in mogen! Yoga Nidra is een fijne les voor alle nieuwe mama's (en papa's)!


Postnatale Yoga in de zaal!!!

woensdag 16 juni om 20.00 uur

woensdag 1 september om 10.30uur

Koning Zwaan in Oosterbeek

Voordelen:

1. Een moment voor jezelf; met of zonder jouw baby

2. Meer rust en ontspanning

3. Herstel van het lichaam: bekkenbodem!

4. Ruimte om jouw ervaringen te delen

5. Tips uitwisselen met andere mama's